OZNANILA OD 14.02.2021 DO 21.02.2021
- Podrobnosti
- Kategorija: Cerkev
- Ogledov: 548
Priloga 3 k Sporočilom slovenskih škofij 2/2021 1
Pastirsko pismo za post 2021
6. NEDELJA MED LETOM, 114. 2. 2021-02-12
Priloga 3 k Sporočilom slovenskih škofij 2/2021 3
Dragi bratje in sestre!
V drugem berilu smo pri bogoslužju Božje
besede pravkar slišali, kako daje apostol Pavel
samega sebe za zgled nesebičnega služenja
skupnosti, pri tem pa opozarja, da je pri tem za
njega samega zgled Jezus Kristus:≫Tako skušam
tudi jaz v vseh rečeh ugoditi vsem, pri tem pa
ne iščem svoje koristi, ampak to, kar je koristno
za mnoge, da bi se rešili. Postanite moji posnemovalci,
kakor sem jaz Kristusov« (1 Kor 10,33-
11,1).
Dejansko moramo ljudje na vsakem koraku
izbirati med sebičnim iskanjem lastnih koristi
ter ljubeznijo in nesebičnim služenjem drugim.
Sebičnost je bistvo greha, ljubezen kot njeno nasprotje
pa ni v prijaznih čustvih, ampak je v požrtvovalnem
delu za resnični blagor vseh. Kristjani
verujemo, da je ta ljubezen vrhovni zakon
vsega, ker je to Bog sam. Iz te ljubezni je ustvaril
svet in iz iste ljubezni nas je v Jezusu Kristusu
prišel reševat grešne zapletenosti v sebičnost, ki
vodi v propad. To je bistvo naše vere:≫Mi smo
spoznali ljubezen, ki jo ima Bog do nas, in verujemo
vanjo. Bog je ljubezen, in tisti, ki ostaja v
ljubezni, ostaja v Bogu in Bog ostaja v njem« (1
Jan 4,16), pravi apostol Janez v svojem pismu.
Danes se veliko govori o zatonu krščanstva v
Evropi. Nekateri to celo pozdravljajo. Zdi se, da
ne vedo, da si s tem žagajo vejo, na kateri sedijo,
da si s tem zasipavajo vodnjak, iz katerega so
rodovi pred nami črpali vodo za razcvet evropske
kulture, vodo, ki na koncu teče tudi v večno
življenje. Jezusov evangelij je bil in ostaja kruh,
ki ga Jezus daje za≫življenje sveta« (Jn 6,51). Mi,
ki nam je bila podarjena milost vere in to vemo,
ji moramo ostati zvesti. Če nam dopovedujejo,
da je krščanske Evrope konec, se spomnimo na
apostola Petra, ki je na Jezusovo vprašanje, ali ga
mislijo tudi apostoli zapustiti, odgovoril:≫Gospod,
h komu naj gremo? Ti imaš besede večnega
življenja!« (Jn 6,68). Resničnost teh besed
se vedno znova potrjuje. Če zapustimo Jezusa
in njegov evangelij, nimamo kam iti. Jezus nima
zamenjave.≫Samo ljubezen je vredna, da verujemo
vanjo« (H. Urs von Balthasar).
Krščanske vrednote so potrebne tudi za dobro
delovanje politične skupnosti. Letos obhajamo
tridesetletnico razglasitve državne samostojnosti.
Ob tej priložnosti ponovno izražamo
hvaležnost vsem, ki so se za to trudili, posebno
še tistim, ki so za to dali življenje. Za samostojno
državo smo se odločili, da bi živeli v njej skladno
s svojim človeškim dostojanstvom. Da bi ne živeli
po zakonih džungle, kjer prevladajo najbolj
nasilni in zviti, ampak po pravičnih zakonih in
razumnih pravilih, da lahko vsakdo pride do tistega,
do česar ima pravico. Pred tremi desetletji
smo upali, da se bo Slovenija uveljavila kot demokratična
domovina medsebojnega spoštovanja,
svobode, sožitja in sodelovanja. A po prvih
treh desetletjih imamo vtis, da smo od tega cilja
še zelo oddaljeni. Tudi način, kako se spopadamo
s sedanjo krizo, kaže na to.
Vsaka kriza je preizkušnja, v kateri se pokažejo
dobre strani, razkrijejo pa tudi usodne
pomanjkljivosti. Preizkušnja nam nastavi ogledalo,
v katerem vidimo svoj pravi obraz. Nekaj
podobnega se v tej krizi dogaja tudi z nami kot
člani te države.
Imamo namreč dve možnosti. Prva je, da
stopimo skupaj, si pomagamo in se odpovemo
običajni tekmovalnosti in napetostim. Stanje je
podobno vojni, ko zreli državljani pozabijo na
siceršnje spore in zamere in združeno nastopijo
proti skupnemu sovražniku. Tokrat je tak sovražnik
virus. Druga, neprimerno slabša izbira
pa je, če tega ne zmoremo, ampak vsakdo misli
samo na svoje koristi in izkorišča krizo za svojo
uveljavitev, tudi na škodo najbolj ogroženih.
V krizi, ki jo prebolevamo, je veliko primerov
nesebičnega žrtvovanja iz odgovornosti in
ljubezni do bolnih in vseh, ki jih je epidemija
prizadela. Tem gredo naše občudovanje, priznanje
in zahvala. Žal pa je tudi preveč nasprotne-
ga ravnanja: neodgovornega omalovaževanja
nujnih ukrepov, nenehnega vzbujanja dvomov
o njihovi koristnosti, pozivanja k njihovemu nespoštovanju
in blatenja ugleda tistih, ki nosijo
najtežjo odgovornost za to, da bi s čim manjšimi
žrtvami prebrodili krizo. Seveda se s tem kriza
samo podaljšuje v škodo nas vseh.
Epidemija tako vzbuja bojazen, da stanje duha
v naši državi po treh desetletjih samostojnosti in
lastne državnosti še ni državniško. Državniška
drža, ki jo moramo vsi imeti in še posebej zahtevati
od politikov, če hočejo, da jim zaupamo
odgovornost za državo, je v prvenstveni skrbi
za obče dobro, za blagor državljanov, ne pa pohod
na oblast za vsako ceno. Tako kot smo slišali
apostola Pavla:≫Ne iščem svoje koristi, ampak
to, kar je koristno za mnoge, da bi se rešili.« To
je bila Jezusova drža, takšna drža je bila Pavlova
in takšna je drža vseh plemenitih državnikov, po
katerih naj bi se zgledovali.
Zato tudi v današnjem času krščanska vera in
njena moralna načela nikakor niso odveč. Skrb
vzbujajoče stanje duha, ki ga mnogi ugotavljajo,
nikakor ni brez povezave z razkristjanjevanjem,
ki v Sloveniji načrtno poteka od komunistične
revolucije naprej. Na mesto krščanskih vrednot
stopata materialistično potrošništvo in ideologija,
ki se ne meni za odgovornost do narodne
in državne skupnosti in ne verjame v nobeno
absolutno in trajno vrednoto. Tedaj preostane
samo iskanje lastnega udobja in koristi. Na porabniški
miselnosti pa ni mogoče graditi domovine
pravičnosti, spoštovanja in sodelovanja ter
skrbi za obče dobro.
Miselnost materialističnega potrošništva imenuje
papež Frančišek≫kultura odmetavanja«.
Najbolj surov primer odmetavanja sta splav in
evtanazija. Papež sv. Janez Pavel II. je tako miselnost
imenoval≫kultura smrti«. K njej spada tudi
izključevanje. Vse to v naši domovini doživljamo
že od druge svetovne vojne sem. Upali smo, da v
svobodni in demokratični Sloveniji izključevanja
ne bo več, ampak bosta na mesto njega stopila
medsebojno spoštovanje in enakopravno vključevanje
vseh, ki so pripravljeni sodelovati. Pa
smo v zadnjih mesecih doživeli prizore izključevalnega
sovraštva, kar je zlovešča grožnja mladi
državi Sloveniji. Izključevanje vodi v enoumnost
in siromašenje, ne pa v obetavno prihodnost.
To nas postavlja pred velike odgovornosti.
Nič pa se ne bo izboljšalo samo od sebe. Tudi
ne, če bomo samo čakali na boljše čase. Časi
bodo boljši, če bomo boljši mi in če se bomo mi
bolj potrudili zanje v cerkvenih občestvih in v
političnih skupnostih. Bog je naši odgovornosti
zaupal prihodnost evangelija v državi Sloveniji.
Razmere nas vsak dan bolj nujno kličejo k okrepljeni
dejavnosti, ki so jo zadnji papeži poimenovali
≫nova evangelizacija«.
Dragi bratje in sestre, pred nami je postni
čas, ki nas bo pripravil na obhajanje osrednjih
krščanskih praznikov Jezusovega trpljenja in
vstajenja. Ti prazniki nas vsako leto pozivajo k
spreobrnjenju, k lastnemu vstajenju v novega
človeka, vedno bolj požrtvovalnega in zavzetega
za Božje kraljestvo med nami. Po preizkušnjah,
ki jih še ni konec, naj se letos to izpolni v še večji
meri. S to željo vam voščimo blagoslovljen
postni čas, da bo praznovanje velike noči Gospodovega
vstajenja še bolj prežeto z veseljem
odrešenja. Amen.
Vaši škofje